اصول کار تیمی (بخش اول)

اصول کار تیمی بخش سوم

اصول کار تیمی (بخش اول ): اساس موفقیت در کارهای گروهی و تیمی رعایت اصول کارهای تیمی است. واضح است که برای موفقیت هر تیم اصول و قوانینی وجود دارد. اگر اعضای تیم این اصول را مبنای کار خود قرار دهند، می‌توانند صرف‌نظر از میزان استعدادشان، اعضای مؤثرتری باشند.  در این مقاله و چند مقاله بعدی ۱۷ اصل برای کار تیمی بیان شده است که تلاش کردیم با تقسیم بندی این اصول در ۳ قسمت تمرکز بیشتری روی آن داشته باشیم.

۱-انعطاف‌پذیری و سازگاری با تیم:

اعضای تیم باید منعطف باشند به این معنی که خودشان را با تیم و خواسته‌های تیم منطبق و سازگار کنند.

۲-همکاری و مشارکت بین اعضای تیم:

برای موفقیت تیم اعضا باید با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند. به این معنی که اعضا باید مصلحت و اهداف تیم را به مصلحت و اهداف خود ترجیح دهند و به فکر برنده شدن همه باشند.

۳-تعهد داشتن:

اعضای تیم باید به خود و به وظایفی که به آن‌ها محول می‌شود، تعهد داشته و سعی کنند وظایف خود را به‌ درستی و خوبی انجام دهند. به این طریق آن‌ها هم به رشد خود کمک می‌کنند و هم به تیم بهره لازم را می‌رسانند.

۴-ارتباطات بین اعضای تیم:

اتحاد بین اعضای تیم عامل کلیدی موفقیت آن است ولی این اتحاد از طریق ارتباط بین اعضا ایجاد می‌شود. در تیم باید با هرکس به زبان خودش صحبت کنید، رک و راست باشید و هم‌تیمی‌های خود را از اطلاعات بی‌خبر نگذارید.

۵-شایستگی، لیاقت و کفایت داشتن:

سعی کنید به دنبال یادگیری یک تخصص باشید و حرفه‌ای و متخصص شوید. هرکدام از اعضا باید در کاری متخصص باشند تا به کمک هم بتوانند تیم را به اهدافش برسانند.

۶- اعتماد داشتن اعضای تیم به یکدیگر:

باید بین اعضای تیم اعتماد وجود داشته‌ باشد و در شرایط مختلف بتوانند به یکدیگر تکیه کنند.

ادامه دارد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *