فصل دوم مدرسه کسب و کار

فصل دوم

خلق مدل کسب و کار (از 0 تا 100 راه اندازی کسب و کار شما)

  • شاید شما دنبال این هستید که یه کسب و کار حسابی راه بندازید؟
    شاید نمی دونید چطور باید یک شرکت یا اختراع ثبت کنید؟
    یا یک عالمه ایده دارید اما نمیدونید باید چه طوری عملیش کنید؟
    شاید هم از کار کردن تو حیطه های غیر از رشته خودتون خسته شدید و دلتون میخواد مطابق رویاهای گذشته تون باشید؟
  • خب تو یه برنامه واقعی لازم داری!
    برنامه ای که بهت بگه کدوم بک از رویاهات
    ارزش واقعی شدن دارن و باید براشون چی کار کنی!
    دست به کار شو ! ما در مدرسه کسب و کار فردوسی بهت کمک می کنیم

مهارت‌های کاری هیچ کجا درس داده نمی‌شوند
اما در دنیای کسب‌وکار از شما انتظار دارند آنها را داشته باشید!
این مهارت‌ها که عموما به «مهارت‌های نرم» معروفند، شامل اصول رفتار حرفه‌ای، مهارت ارتباط مؤثر، کار تیمی، مدیریت خود، قوانین نانوشته دنیای کسب‌وکار و ... هستند. این مهارت های نرم مبنای آموزش های غیر رسمی مدرسه کسب و کار فردوسی هستند

  • بیش از 80 درصد شرکت های نوپا در سال های اولیه راه اندازی از بین میرن، اما واقعا چرا؟
    ما معتقدیم علاوه بر خلا مهارت های نرم، عدم آشنایی با مجموعه ای از اصول اساسی راه اندازی کسب و کار دلیل این موضوعه.

کمپ اول:جعبه سیاه کسب و کار

در این کمپ بعد از مرور مفاهیم راه اندازی کسب و کار و اجرای یک نمونه فضای ایده پروری به افراد و مجموعه ها فرصت داده می شود تا در یک فرایند عملی نسبت به تدوین یا بازنگری مدل کسب و کار های خود چک لیست اجرایی در کنار استفاده از تجارب بهترین مربیان کسب و کار در مشهد مبادرت نمایند.همچنین در ادامه با رمز گشایی لایه های پنهان مدل های کسب و کار و بازخوانی جعبه سیاه آن خلاهای نگرشی و عملی مجموعه های نوپا را ارائه خواهیم داد.
سرفصل ها:ایده پروری،ارزیابی ایده،تیم سازی،تولد یک کارآفرین،تبدیل ایده به کسب و کار،بوم کسب و کار،مشتری و ارزش پیشنهادی،بوم ناب،چگونگی انجام یک ام وی پی مناسب،اعتبار سنجی (تست بوم)،کارعملی بر روی بوم

کمپ دوم:پازل کسب و کار

کمپ پازل کسب و کار ، اصول مهم هر کسب وکاری است. با یادگیری و به کار گیری آنها متوجه می شوید که اوضاع بهبود می یابد و پیشبرد ایده نوپا یا کسب و کارتان چقدر جذاب و لذت بخش می‌شود.کمپ سیستم سازی در کسب و کار را مورد بررسی قرار می دهد .اینکه سیستم چیست؟چه ویژپی هایی دارد؟مزایا داشتن سیستم و چگونگی سیستم سازی یک کسب و کار را می توانید در این فصل پی گیری کنید.
سرفصل ها:هویت بصری در کسب و کار،خلاقیت فضا کاری،فروشش محصول،رقابت در بازار،معماری فضای کار ،تست و تولید محصول ،استراتژی های بازاریابی،بازاریابی دیجیتال،فروش بین الملل و بازار یابی جهانی،ایجاد کمپین تبلیغاتی،برند سازی،استراتژی اقیانوس آبی

کمپ سوم:قدم زدن با ببر ها

برخی در دنیای کسب و کار از هر چیزی پول خلق میکنند ، هر چند خلق ثروت قابلیتی تحسین برانگیز است اما این به آن معنا نیست که این افراد فقط در خلق ثروت مهارت دارند بلکه آن ها به هر کاری در زمینه های مختلف که مشغول شوند باز هم موفقیا درخشانی خواهند داشت.برای آنها این نوع نگاه به کار درمیان دیگران نیز می گسترانند.ما این گونه افراد را «ببر» می نامیم.ببرها حیواناتی پر هیبت و کارا و شعف برانگیزند و این افراد نیز چنین خصلت هایی دارند.تعدادشان زیاد نیست اما در جمع به راحتی قابل تشخیص هستند.
سرفصل ها: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار،شتابدهنده ها و مراکز رشد،آنچه یک استارت آپ از مباحث مالی باید بداند،ورود به بازار جهانی،مالکیت و ثبت حقوقی در کسب و کار،دانش بنیانی شرکت،ثبت و جستجو پتنت،یک ارائه موفق در کسب وکار

کمپ سوم مدرسه کسب و کار دانشجویی فردوسی



کمپ چهارم مدرسه کسب و کار دانشجویی فردوسی