کلید طلایی تحول را در دست بگیرید

کلید طلایی تحول را در دست بگیرید

چطور می‎توان تغییر کرد؟ نقطه‎ی آغازین تغییر کجاست؟ افرادی که در زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کرده‎اند چطور موفق شده و می‎شوند؟
قدم اول در تغییر و تحول مثبت تکاندن ذهن است. با بررسی کردن تکتک ایستگاه‎های ذهنی خود می‎توانید انتخاب کنید تا در هر ایستگاهی چه افکاری به سراغ شما بیایند. این شما هستید که هم می‎توانید ذهن خود را برای تغییر و تحول در جهت مثبت به کار ‎گیرید و یا با پروراندن افکار منفی و نگران‎کننده بعد از چند ایستگاه متوقف ‎شوید!
گاهی برخی از ما برای سرگرم کردن ذهن خود، مشغول به زیر و رو کردن افکاری بیهوده شده و با فکر کردن مداوم به آنها دچار احساس ناراحتی و ناامیدی می‎شویم. این سرگرمی‎ها می‎تواند مرور خاطرات تلخ گذشته، خطاهایی که دیگران در حق ما مرتکب می‎شوند، ضعف‎ها و کمبودها و… هزاران هزار موج منفی ذهنی باشد که تحت عنوان افکار آلوده نامیده می‎شوند.
خوب به نظرتان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ذهن کم‎کم دچار آشفتگی خواهد شد و تکرار این روند منجر به عمیق شدن ریشه‎های روانی ناشی از آنها می‎شود و به مرور زمان خواهید دید وقتی که می‎خواهید به اتفاقات مثبت فکر کنید و یا تصمیم می‎گیرید برای یک هفته، شروع به تمرین و تکرار عبارات مثبت و انرژی بخش کنید تا تغییری مثبت در زندگی خود ایجاد کنید، قادر نخواهید بود روی این روند تمرکز کنید. چرا که فکر شما آلوده شده است و توانایی نگهداری افکار مثبت و سازنده را ندارد.
خیلی‎ها دوست دارند سیگار را ترک کنند، عده‎ای از تنبلی خود شکایت می‎کنند و برخی دیگر دوست دارند عنان خشم خود را در دست داشته باشند و خلاصه همه‎ی ما دوست داریم عادت‎های منفی و نامطلوب خود را کنار بگذاریم، اما هنوز هم برای شروع، دچار تردید و بی‎ارادگی می‎شویم و هراس‎ها و تردید‎هایمان را در موزهی ذهنی خود نگهداری می‎کنیم و با یادآوری و مرور این تجربه‎ها، موفق نمی‎شویم انرژی ذهنی خود را در جهت تغییر به کار بگیریم و به قولی دچار خودویرانگری می‎شویم. در نتیجه، فکر می‎کنیم هنوز هم آمادگی لازم را نداریم و دوباره فرصت‎های امروز از دست می‎رود.
برای ترک هر عادت منفی و شروع تغییر، باید ذهن خود را مدام، معطوف کلید طلایی تغییر و دستاوردهای مثبت آن کنید. باید به طور مداوم و مستمر به ذهن‎تان یادآوری کنید که شما خواهان تغییرید این احساس توانایی و نگرش جدید خود را به زندگی اعمال کنید، آن هنگام است که مسیرها و موقعیت‎های جدید و افرادی سر راه شما قرار می‎گیرند تا شما را برای ایجاد تغییر در زندگی راهنمایی کنند. وقتی به ذهن خود بقبولانید که تغییر ممکن است و شما نیز می‎توانید مثل هزاران نفر دیگر عادت زشت غیبت کردن را ترک کنید، سیگار نکشید، راستگویی و صداقت‎تان را زندگی کنید، رفتار احترام‎آمیزی‎تری با دیگران داشته باشید و…. در پی این نگرش، ذهن به دنبال دلایلی می‎گردد که این را به شما اثبات کند و آنگاه لحظاتی را که توانسته‎اید و گام‎هایی در جهت ایجاد تحول مثبت برداشته‎اید را یادآوری می‎کند. باید همیشه از ذهن خود به عنوان مکانی دوست داشتنی و زیبا محافظت کنید و بسیار مراقب باشید تا هر آلودگی فکری و سازمان دادن افکاری که منجر به عدم توانستن و میل به تغییر می‎شود، جای تنفس افکار مثبت و سازنده را نگیرد.
همانطور که نورمن وینسنت پیل گفته است:« برای تغییر شرایط‎تان ابتدا باید به گونهای متفاوت بیندیشید.» پس باید به طور جدی تمرین کنیم و مراقب ذهن خود برای ایجاد تغییر باشیم. چرا که تغییر ذهن، مهم‎ترین و بارزترین راه ایجاد تحول مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *