چرا از “چرایی” استفاده کنیم؟

آیا تا به حال درباره “چرایی” شنیده اید؟ چرا اینقدر مهم است که “چرایی” موسسه خود را برای افزایش بیشتر ثروت بیابیم؟ احتمالا در کتاب ها درباره آن خوانده اید یا در کنفرانس ها درباره آن شنیده اید. شاید حتی با همکاران خود یک کارگاه درباره آن برپا کرده اید. اگر تا کنون اینچنین نبوده، می توانید درباره آن اینجا اطلاعات کسب کنید.
دنیایی را تصور کنید که اکثریت افراد هر روز بیدار می شوند در حالی که انگیزه دارند به سر کار بروند و عصر به منزل می آیند در حالی که از کاری که انجام داده اند راضی هستند. اگر افراد، چرایی خود را بدانند بسیار با کیفیت تر و با اعتماد به نفس تر شغل و حرفه خود را انتخاب می کنند.
در چند سال اخیر، بسیاری از سازمان های غیردولتی را دیده ایم که به دنبال یافتن چرایی خود رفته اند. برای برخی، این مسیر مانند یک جاده پر پیچ و خم بوده است. معمولا به این دلیل بوده است که یافتن چرایی یک سازمان یک چیز است و مشتاق کردن تک تک همکاران برای استفاده از آن در کار روزمره، چیز دیگری است. بیشتر افراد باور دارند که چرایی سازمان، آینده آن است. آنها درست فکر می کنند. از همین رو، معمولا می بینیم که در این راه بسیار تلاش می کنند.
برای بسیاری موسسات در حال توسعه، روش و فرآیند را محور استراتژی خود قرار می دهند. آیا ما یاد نگرفته ایم که معمولا می توانیم راه حل را از درون اطلاعات پیدا کنیم؟ اگر می خواهید که چرایی، بخشی از استراتژی توسعه شما باشد، باید تمرکز خود را بر روی محتوا قرار دهید. شاید این مورد چندان برایتان جدید نبود، اما حتما موافقید که این باید بخشی از طرز تفکر هر موسسه در حال توسعه ای باشد.
این اولین قدم در یافتن چرایی سازمان شما است. با ما همراه باشید تا در مقالات بعدی، سایر قدم ها را یک به یک مرور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *