مدیر فروش موفق ، یک رهبر اسطوره ای است!

مدیر فروش موفق

مدیر فروش

ما معمولا شرکت های موفق را شرکت هایی با قدرت اجرای ایده ها تصور میکنیم. اما اینکه تا چه حد میتوانیم ایده ای را پیاده سازی کنیم فقط بخشی از ماجراست. چرا که موفقیت هر ایده ای در گرو داشتن یک مدیر فروش موفق است. بدون فروش بهترین ایده ها هم خاک میخورند..

بخش فروش و بازرگانی درواقع کسانی هستند که به سازمان ها پویایی میبخشند. یکی از مدیران موفق مشهد جمله زیبایی درباره فروش دارد که میگوید: این مدیران شرکت ها نیستند که حقوق کارمندان را تامین میکنند بلکه مدیران و کارشناسان فروش تامین کننده حقوق مدیر و کارمندان یک کسب و کار هستند.

اگر بخواهم کمی اغراق کنم میگویم مدیر فروش در واقع یک انسان دست و دلباز است که بخش کوچکی از درامدش را برمیدارد و بقیه را به همکاران خود میبخشد!
مدیران موفق، كساني اند كه هرم سازماني را وارونه نمايند و تلاش هر روزشان اين باشد كه به آن كساني خدمت كنند كه به مشتريان خدمت مي كنند..

وظایف یک مدیر فروش موفق:

همكاری:

مدیریت یا رهبری در زمان قديم، مفهوم هماهنگی و نظارت داشت. اما امروزه میدانیم كه اگر با كارمندان همچون افراد بالغ و فهميده رفتار شود، آنها هم همچون افراد بالغ واكنش نشان خواهند داد. وظيفه مدیران فروش این است كه از كارمندان حمايت كرده و به آنها خدمت كنند. اين يعني همکاری در گردش كار و تهيه امكانات براي كارمندان. اين يعني يك كار گروهي منسجم كه در آن برنامه ريزی و خلاقيت براي ايجاد روش هاي جديد و مناسب وجود دارد. اين يعنی كارمندان را با ديد عده ای از مشتريان نگاه کنیم و به رفع اشكالات آنان توجه کنیم.

یک مدیر فروش موفق به فكر روش های حمایت کننده و جذب كننده است.

حفظ ارزش ها در عین تعهد به کار:

کارشناسان فروش به رفتار مدیران خود توجه دارند، نه به دهان آنها. درست است که در بخش فروش مهارت های کلامی اهمیت ویژه ای دارند اما نوع رفتار با مشتری و رعایت انصاف در حق مشتری از کلام تاثیرگذارتر است. مدیران موفق كسانی اند كه از ارزش های جامعه خود اطمينان يابند و آن ارزش ها را در زندگی حرفه اي روزمره خود، بخصوص در برخورد با مشتری بکار گیرند.

یک مدیر فروش موفق در عین پایبندی به ارزش ها روش هایی منصفانه برای افزایش فروش می یابد، نه فروش به هر قیمتی..

حتما بخوانید:

کارآفرینان موفق از چه دام هایی باید بگریزند؟

تعمير و نگهداری : مدیر یا مربی؟

مدیران موفق ، آگاهند كه اصلاح كيفيت، روندی هميشگی است و اگر طالب خلاقيت و رشد هستند بايد براي آموزش ديدن و آموزش دادن اهمیت قائل شوند. از آنجا كه كيفيت خدمات، مدام در حال تغيير است، لازم است كه مدیر فروش نقش مربی را داشته باشد. همان گونه كه ماشين الات برای بقا و بازدهی نياز به تعمير و نگهداری دارند، انسان ها هم نیاز به یک بروزرسانی دائمی دارند. مفهوم تعمير و نگهداری انسان، يعنی افزايش مهارت و شايستگی های اوست.

مدیر فروش موفق به مدیران يادآوری میکند كه كارمندان آنها بخصوص بازاریابان بخش فروش، عمده ترين شركای او هستند. پس باید به آنها کمک کند همراه هم بزرگ شوند و درکنار شرکت رشد کنند. اگر مدیران به رشد زیردستان خود بی تفاوت باشند پس از مدتی با کارمندانی بی انگیزه و بی مهارت روبرو خواهند بود. مطمئن باشید هزینه ی جذب نیروی جدید و گذراندن تمام مراحل از اول با یک فرد دیگر خیلی بیشتر از هزینه ی ارتقای سطح کارمندان فعلی تان است.

خدمت كردن همانند يك رهبر:

مدیران موفق میدانند رهبري هنر است! اولين مسئوليت یک مدیر فروش به عنوان رهبر تیم فروش، تعريف واقعيت است و آخرين نقش او تشكر کردن و در فاصله بین اين دو مرحله، وظيفه اش خدمت كردن به تیم است.. اگر یک شرکت را در حال جنگ در بازار برای فروش تصور کنیم: کارشناسان فروش همانند سربازان این جنگ هستند و مدیر فروش مانند فرمانده. اگر سربازها بخوبی بجنگند فرمانده ها پیروز نبرد خواهند بود. پس یک مدیر فروش موفق نقش رهبری تیم فروش را بخوبی درک و پیاده سازی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *