مدل‌های سه‌گانه نوآوری

تحقیق «نوآوری جهانی ۱۰۰۰ شرکت» که به تحلیل سالانه هزینه‌های R&D هزار شرکت مطرح دنیا می‌پردازد، در سال ۲۰۰۷ سه نوع شرکت اصلی را در زمینه نوآوری شناسایی کرده که هر یک روش مجزای خود را در فرآیند مدیریت R&D و روابط با مشتریان و بازارها دارد.
نوع اول:
شرکت‌های «نیازجو» هستند که استراتژی آنها مشخص کردن نیازها و تمایلات مصرف‌کننده از طریق تعامل مستقیم با او است.
نوع دوم:
شرکت‌های «بازارخوان» هستند که هدفشان نظارت بر رفتار مصرف‌کنندگان و رقبا، ارزش‌آفرینی از طریق ایجاد تغییر و سرمایه‌گذاری بر رویدادهای بازار است. این شرکت‌ها برای تحقق این هدف از استراتژی «محرک دوم» استفاده می‌کنند تا ریسک‌ها را به حداقل برسانند؛ یعنی محصولات و خدمات خود را بعد از رقبا و پس از زیر نظر گرفتن رفتار مشتری ارائه می‌کنند.
نوع سوم:
«محرکان تکنولوژی» نام می‌گیرند که R&D خود را تقویت می‌کنند تا هم نوآوری پیشرفته و هم تغییر فزاینده را پیش ببرند و محصولات و خدمات اصل را به واسطه تکنولوژی‌های جدید تولید کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *