توهم موفقیت

Rate this post
یکی از فاکتورهای مهمی که در بحث موفقیت مطرح می‎شود بحث ایده‎آل‎گرایی و یا خیال‎بافی‎های خارج از واقعیت است. به این معنا که خیلی‎ها موفقیت‎های خود را برمبنای تصورات اشتباهی که از خود دارند بنا می‎کنند. مثلاً فردی را در نظر بگیرید که قصد دارد کسب و کاری را راه‎اندازی کند و تصوری که از خود دارد این است که موفق خواهد شد. با توجه به تعاریف ذهنی که برای خود از چشم‎اندازهای شغلی تجسم کرده است باز هم به خود مطمئن است که قطعاً در این زمینه به موفقیت خواهد رسید. اما این فرد کسی است که نه بازار کار شغل مورد نظرش را می‎شناسد، نه تحلیل درستی از رقبایش در بازار دارد، نه از جنس مشتریان و ابعاد روانی آنان در این حرفه و تمایل شان به خرید آگاه است و نه تجربه‎ای منحصر به فرد در آن شغل کسب کرده است. صرف اینکه شاید خیال می‎کند در دوران دانشجویی‎اش نمرات بالایی داشته است، پس حتما با معدلی عالی هم می‎تواند وارد بازار کار شود.
❗به این افراد می‎گوییم: فریب‎خورده!
کسانی که تعریفی غیرواقعی از موفقیت در بازار کار برای خود ترسیم می‎کنند در حالی‎که بسیاری از فاکتورهای موفقیت در بازار کار را بلد نشده‎اند، هرگز نمی‎توانند به موفقیت‎های شغلی و مالی پایداری برسد. اینها تنها در تصورات و تخیلات‎شان، تصویری از یک موفقیت خیالی را برای خود ترسیم کرده‎اند.
♻مهارتهای رسیدن به موفقیت در کسب و کاری نوپا نیاز به بررسی‎های فراوان و دقیق دارد که در این گفتار کوتاه نمی گنجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *