توهم موفقیت در کار علت شکست کسب وکارهای نوپا!

موفقیت در کار

موفقیت

یکی از فاکتورهای مهمی که در بحث موفقیت مطرح می‎شود بحث ایده‎آل‎گرایی و یا خیال‎بافی‎های خارج از واقعیت است. به این معنا که خیلی‎ها موفقیت‎های خود را بر مبنای تصورات اشتباهی که از خود دارند بنا می‎کنند. مثلاً فردی را در نظر بگیرید که قصد دارد کسب و کاری را راه‎اندازی کند و تصوری که از خود دارد این است که موفق خواهد شد. توهم موفقیت در کار پیش از تحقیق و بررسی و حتی آغاز به کار یکی از علل شکست کسب و کارهای نوپا است.

موفقیت در دانشگاه یا موفقیت در کار ؟!

با توجه به تعاریف ذهنی که برای خود از چشم‎اندازهای شغلی تجسم کرده است باز هم به خود مطمئن است که قطعاً در این زمینه به موفقیت خواهد رسید. اما این فرد کسی است که نه بازار کار شغل مورد نظرش را می‎شناسد، نه تحلیل درستی از رقبایش در بازار دارد، نه از جنس مشتریان و ابعاد روانی آنان در این حرفه و تمایل شان به خرید آگاه است و نه تجربه‎ای منحصر به فرد در آن شغل کسب کرده است. صرف اینکه شاید خیال می‎کند در دوران دانشجویی‎اش نمرات بالایی داشته است، پس حتما با معدلی عالی هم می‎تواند وارد بازار کار شود.

به این افراد می‎گوییم: فریب‎خورده!

کسانی که تعریفی غیر واقعی از موفقیت در بازار کار برای خود ترسیم می‎کنند در حالی‎که بسیاری از فاکتورهای موفقیت در بازار را بلد نشده‎اند، هرگز نمی‎توانند به موفقیت‎های شغلی و مالی پایداری برسد. اینها تنها در تصورات و تخیلات‎شان، تصویری از یک موفقیت خیالی در کار را برای خود ترسیم کرده‎اند.

مهارت های رسیدن به موفقیت در کار بخصوص کسب وکاری نوپا نیاز به بررسی‎های فراوان و دقیق دارد که در این گفتار کوتاه نمی گنجد. اما با مطالعه مقالات ما در بخش کسب وکار و کارآفرینی تا حد زیادی با نحوه تفکر و اندیشه های افراد موفق و کارآفرینان آشنا خواهید شد. همچنین آکادمی کسب و کار فردوسی با برگزاری دوره های حضوری در تلاش است دانش و تجربه ی کسب و کار را در جوانان جویای کار افزایش دهد.

حتما ببینید:

مجموعه ای از مهم ترین مباحث کسب وکار و کارآفرینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *