تفکر طراحی به عنوان یک استراتژی برای نوآوری

تفکر طراحی به عنوان یک استراتژی برای نوآوری

تفکر طراحی چیست؟
تفکر طراحی روشی است که طراحان برای حل مسائل پیچیده و یافتن راه حل های مطلوب برای مشتری استفاده می کنند.
تفکر طراحی از منطق، تخیل، شهود و استدلال نظام مند برای بررسی اینکه چه چیزی امکان وجود دارد، و برای خلق خروجی های مطلوب که مشتری از آن سود ببرد استفاده می کند. طرز تفکر طراحی، بر مسأله تمرکز نمی کند، بلکه به طور عمل گرایانه بر روی راه حل متمرکز است. این طرز تفکر، هم تحلیل و هم تخیل را در بر می گیرد.
«طراحی، عمل به وجود آوردن یک چیز جدید و مطلوب است – حالتی فعال که موقعیت های مشکل را توسط طراحی حل می کند. این طرز تفکر، یک ترکیب از تخصص معمول، تطبیقی و طراحی گونه است که برای حل موقعیت های پیچیده پویا استفاده می شود.» هارولد نلسون
خصوصیات متمایز تفکر طراحی چیست؟
  •     یافتن سادگی در پیچیدگی ها
  •     زیبایی در عین کاربردی بودن
  •     بهبود کیفیت تجربه
  •     خلق راه حل های ظریف
  •     کمک به رفع نیازهای مردم
تفکر طراحی به عنوان یک استراتژی برای نوآوری
هنگامی که اصول طراحی بر روی استراتژی و نوآوری اعمال شود، نرخ موفقیت برای نوآوری به طور چشمگیری افزایش می یابد. تفکر طراحی، هسته توسعه موثر استراتژی و تغییرات سازمانی است. طراحی می تواند بر روی محصولات، خدمات، رویه ها، موقعیت های فیزیکی و هرچه که نیاز است تا برای تعامل انسانی بهینه شود، اعمال گردد. شما می تواند نحوه رهبری، مدیریت، ایجاد و نوآوری خود را طراحی کنید.
این مدل روش های کلاسیک حل خلاقانه مسائل را با اصول و شیوه های هنر و طراحی ترکیب می کند
نوآوری می تواند مدیریت شود
شما می توانید با مجموعه ای از روش ها، ابزار، و چارچوب های عملی و دقیق، این شیوه از نوآوری (ایجاد محصولات، خدمات، و تجارب جدید برای مشتری) را به کار گیرید.
ظرفیت های تفکر طراحی را در سازمان خود توسعه دهید.
در حالی که یادگیری این که چگونه می تواند یک طراح خود بود چند سال زمان می برد، غیرطراحان می توانند مانند یک طراح فکر کنند و این مهارت ها را در رهبری و نوآوری به کار گیرند. چالش های عملی نوآوری شما را در روند تفکر طراحی از آغاز تا انتها کمک خواهند کرد.
•    پنج مهارتی که در DNA یک نوآور را تشکیل می دهد شناسایی کنید و توانایی خود را در جهت نوآوری، بهینه کنید.
•    چهار نیروی اصلی که نوآوری را شکل میدهند و ده نوع نوآوری که شما می توانید استفاده کنید را بیازمایید.
•    چگونگی ارتباط عمیق تر با مشتری جهت یافتن فرصت هایی برای نوآوری را بیابید.
•    داده ها و مشاهدات را به ایده های عملی تبدیل کنید.
•    مجموعه ابزارها و مهارت هایی که طراحان استفاده می کنند را بررسی کنید: همفکری با مشتریان، خلق ایده، تفکر انتقادی، راه های ظریف دانستن، حل مسئله، نمونه سازی سریع و همکاری.
•    یک مجموعه وسیع از مفاهیم برای محصولات، خدمات، تجربیات، پیام ها، کانال ها، مدل های کسب و کار و استراتژی ها بسط دهید.
•    راه حل های زیبا و ظریفی که سریعتر و موثرتر برای مشتریانتان ارزش ایجاد می کند، خلق و پیاده سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *