افزایش اعتماد به نفس و کسب باورپذیری با ۸ تکنیک ساده

افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

با بکارگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس میتوان اعتماد به نفس را در افراد تقویت کرد و خودباوری را در آنها افزایش داد. داشتن اعتماد به نفس و خودباوری نقش موثری در کسب موفقیت دارد. فرد دارای اعتماد به نفس ارزش خود را میداند و به مهارت هایش اطمینان دارد.

بدانید این موفقیت نیست که اعتماد به نفس را ایجاد میکند! بلکه این « اعتماد به نفس » است که شمارا به سمت موفقیت خواهد برد. با توجه به اهمیت این موضوع شما را با تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و کسب باورپذیری آشنا میکنیم.

۸ تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس:

۱. کار خود را جدی بگیرید.

برای کوچکترین کاری که انجام می دهید اهمیت قائل شوید و آن را جدی در نظر بگیرند. وقتی درون ذهنمان این گونه فکر میکنیم که کارهایی که انجام می دهیم چندان مهم نیست یا ارزشمند به حساب نمی آید، تاثیر زیادی در عدم باورپذیری مان دارد. در واقع باعث ایجاد حلقه معیوبی می شود؛ یعنی در فرد این حس به وجود می آید که نه خود ارزشمند است و نه کاری که انجام میدهد اهمیت دارد. در نتیجه این افکار حس باورپذیری مان کم می شود و سطح خود و توانایی هایمان را پایین می آوریم.

۲. وانمود کنید اعتماد به نفس دارید.

نحوه صحبت کردن و حرکات بدن یکی دیگر از راههایی است که میتوان از طریق آن در دیگران تاثیر گذاشت. به اصطلاح کاری کرد که اطرافیان شما را جدی در نظر آورند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان داده افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند معمولا سرشان را بلند میکنند، نگاه چشمی متداوم تری با دیگران برقرار و با صدای بلند صحبت میکنند. دقیقا حالات این گروه از افراد شبیه ورزشکاری است که گلی را به ثمر رساند.
حتی تحقیقات نشان میدهد با انجام این حرکات ترشح هورمون کورتیزول (هنگام استرس افزایش پیدا می کند) در بدن انسان با تغییراتی همراه خواهد شد. یعنی تغییرات هورمونی این گروه از افراد که به تقلید یا تظاهر اعتماد به نفس میپردازند، شبیه کسی بوده که در واقعیت اعتماد به نفس بالایی داشته است.

بنابراین با به کارگیری این تکنیک ها یعنی بلند صحبت کردن و با اعتماد به نفس رفتار کردن، میتوانیم حس باورپذیری را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم و با این راه حل اطرافیان نیز ما را جدی خواهند گرفت.

۳. عطر مورد علاقه خود را پیدا کنید.

عطر مورد علاقه ای که دارید تاثیرش فراتر از خوش بو کردنتان است، وقتی بوی عطرتان را حس می کنید اعتماد به نفستان بالا می رود، تحقیقات نشان داده عطرها نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود، بلکه در مردان هر چقدر علاقه به عطر بیشتر باشد به همان میزان اعتماد به نفس نیز بالاتر می رود. حدود ۹۰ درصد از زنانی که عطر استفاده می، کنند از کسانی، که عطر نمی زنند اعتماد به نفس بالا تری دارند.

۴. صاف بایستید.

دفعه دیگر که دیدید روی صندلی ولو هستید و یا شانه های خود را پایین انداخته اید بلند شوید و صاف بایستید. انجام این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در افکارتان می شود. بعلاوه نشستن در حالت مناسب می تواند اعتماد به نفس و روحیه را حفظ کند.
این را امتحان کنید: متخصصان توصیه می کنند قفسه سینه خود را باز کنید، و سرخود را طوری نگه دارید که از نظر ظاهری و احساسی مطمئن و آماده نشان دهید.

۵. سلفی بگیرید.

هرچند پشت سرهم سلفی گرفتن نوعی خود شیفتگی از خانواده ی اعتماد به نفس محسوب می شود اما می تواند تکنیک خوبی باشد. بسیاری از افرادی که عکس خود را با دوستان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند گفته اند از نظرات و پسند های دوستان احساس اعتماد به نفس را تجربه کرده اند. البته این را به خاطر داشته باشید این کار تنها چاره نیست اما گرفتن یک عکس که ضرری ندارد!

۶. از تخیل خود برای افزایش اعتماد به نفس کمک بگیرید.

متخصصان بر این باورند داشتن تمرینات تصور ذهنی – مانند تجسم اینکه در یک مسابقه مهم گل زدید یا از پس یک کار بزرگ بر آمدید – می تواند درجه اطمینان در فرد را بالا ببرد و او را از نظر ذهنی برای گرفتن نتیجه آماده کند. سعی کنید برای خود اهداف فوق العاده خاص تعیین کنید. از تمام جزئیات آن مطلع شوید ( تحقیقات نشان داده هر چقدر در مورد موفقیت آینده جزئیات بیشتری بدانید در به ثمر رساندن هدف خود موفق تر خواهید بود) و تصور کنید که بدستش آوردید.

۷. رهبر خود باشید.

گفتیم که تجسم کردن به عنوان تکنیک افزایش اعتماد به نفس می تواند به کسب نتیاج موفقیت آمیز کمک کند، اما در کنارش باید تصدیق خود نیز وجود داشته باشد. به خود روحیه بدهید و این اطمینان را در خود به وجود بیاورید که از شکست های گذشته درس گرفته اید و حالا آماده موفق شدن هستید..

۸. تمرین افزایش اعتماد به نفس

حتی اگر به صورت طبیعی دارای استعدادی خاص هستید، قابلیت موفقیت و اعتماد به نفس نمی تواند تنها در همین استعداد خلاصه شود. در واقع متخصصان بر این باورند که تمرین برای رسیدن به موفقیت در یک وظیفه یا مسئولیت مهمتر از حساب کردن روی استعداد است. تمرین برای انجام یک کار ( مثلا صحبت در جمع ) باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین کیفیت کارتان می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *