افراد موفق چگونه به رویاهایشان می رسند!

افراد موفق

افراد موفق

Rate this post

افراد موفق چگونه به رویاهایشان می‎رسند؟ 7مرحله تا دستیابی به رویاها

کریس ویدنر می‌گوید: «بصیرت و بینش، قدرتی شگفت‌انگیز دارد و می‌تواند جهانی را به حرکت درآورد.» آیا می‌توان دستیابی به رؤیا را به مراحل مختلف تقسیم کرد؟ این کار همیشه آسان و راحت نیست اما آن‌هایی که به اهدافی بزرگ دست یافته‌اند، اغلب همین کار را کرده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهید جز افراد موفق باشید، توصیه می‌شود با طی این مراحل، در جهت تحقق رؤیاهایتان گام بردارید.

مرحله‌ی اول: تصورش کنید.

همه چیز از قلب و ذهن نشأت می‌گیرد. هر دستاورد بزرگی از ذهن یک فرد آغاز شده است. درواقع آن فرد جرأت کرده آن را تصور کند و باور داشته باشد که امکان‌پذیر است. کمی وقت صرف کنید و از خودتان بپرسید: «چه می‌شد اگر…؟» بزرگ فکر کنید. اجازه ندهید افکار منفی شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد. شما می‌خواهید فردی باشید که در ذهنش خواسته‌هایش را به تصویر می‌کشد؛ خواسته‌های خودتان، اعضای خانواده و دیگر افراد جامعه. اگر رؤیایی دارید که به سردی گراییده و روی آن تمرکز کافی نکرده‌اید، به آن جانی دوباره ببخشید. زندگی کوتاه است و نباید لحظاتش را هدر داد.

مرحله‌ي دوم: باورش کنید.

رؤیای شما باید بزرگ باشد؛ چیزی فراتر از توانایی‌هایتان، اما در عین حال باورکردنی. شما باید بتوانید بگویید که اگر اتفاق خاصی رخ دهد، اگر دیگران کمک کنند، اگر به‌اندازه‌ي کافی سخت‌کوش باشم و… به آن می‌رسم. رؤیایتان در عین بزرگی باید انجام‌پذیر هم باشد. برای مثال، فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد می‌تواند تصور کند که در آینده، شرکتی با درآمد 50 میلیون دلاری، داشته باشد؛ این رؤیایی بزرگ ولی باورکردنی است؛ اما تصور کنید یک خانم نود ساله‌ي مبتلا به آرتروز، بتواند دونده‌ی دوی ماراتون شود؛ این رؤیایی بزرگ اما غیرممکن است!

مرحله‌ی سوم: آن را به وضوح ببینید.

افراد موفق عادت دارند چیزهایی را که می‌خواهند، ببینند. آن ها درحالی‌که روی صندلی تاشویی در پارکینگ منزل نشسته‌اند، خود را در حال قدم زدن اطراف دفتر مرکزی شرکت 25 میلیون دلاری خود می‌بینند. بازیکنان بزرگ تصویر توپی را که شوت شده و به داخل سبد می‌رود، می‌بینند. گلف‌بازان حرفه‌ای، تصویر توپ گلفی را که مستقیم به درون گودال هدف می‌رود، می‌بینند. سخنرانان زبده و افرادی که سخنانشان در سطح جهانی پخش می‌شود، صحبت‌هایشان را با انرژی و هیجان به تصویر می‌کشند. همه‌ی این موارد ذهن را آماده می‌کند تا جسم را برای تحقق یک رؤیا کنترل کند.

مرحله‌ي چهارم: آن را بر زبان جاری کنید.

یکی از علل شکل نگرفتن بسیاری از رؤیاها این است که فرد، آن را پیش خود نگه می‌دارد؛ رؤیایی ساکت در درون. فردی که می‌خواهد رؤیایش تحقق یابد باید درباره‌ی آن با دیگران صحبت کند، زیرا وقتی مرتب درباره‌ی آن حرف بزنیم باورمان به آن رؤیا، بیشتر و بیشتر امکان‌پذیرتر می‌شود. دلیل دیگر این‌که، ما را در برابر دیگران پاسخگو می‌کند و وا می‌دارد تا به آن دست یابیم و در چشم دیگران فردی نادان به‌نظر نرسیم که فقط حرف می‌زند و عمل نمی‌کند.
مرحله‌ي پنجم: برایش برنامه‌ریزی کنید. هر رؤیایی باید یک طرح و پلان داشته باشد. از قدیم گفته‌اند: «چیزی را که نقشه‌اش را می‌کشید، به‌دست می‌آورید.» رؤیایتان به تنهایی محقق نمی‌شود. باید بنشینید و بر پایه‌ي اصلی منظم، استراتژی خود را برای رسیدن به آن، برنامه‌ریزی کنید. درباره‌ی همه‌ی جزییات، خوب بیندیشید. کل نقشه را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید؛ به بخش‌های قابل انجام. بعد برای انجام هریک، برنامه‌ای زمانی در نظر بگیرید. با این کار شما یک «نقشه‌ی رؤیا» برای خود ترسیم می‌کنید.

مرحله‌ی ششم: روی آن کار کنید.

افراد موفق اغلب سخت تلاش می‌کنند؛ درحالی‌که دیگران روی صندلی راحتی خود لم داده و فیلم مورد علاقه‌شان را تماشا می‌کنند، افراد موفق روی هدفشان (رؤیایی که در سر می‌پرورانند) کار می‌کنند. من معادله‌ای دارم که براساس آن فعالیت می‌کنم: انجام وظایف کوتاه‌مدت، ضرب در زمان، مساوی است با موفقیت‌های درازمدت.
وظایف کوتاه مدت × زمان= دستاوردهای درازمدت
اگر هر روز روی آن کار کنید، درنهایت به هدفتان می‌رسید، برای مثال می‌توان به کتاب جنگ و صلح تولستوی اشاره کرد که زمان زیادی طول کشید تا برگ‌برگ آن نوشته شود.

مرحله‌ي هفتم: از آن لذت ببرید.

وقتی به هدفتان رسیدید با آن زندگی کنید و از آن لذت ببرید. درواقع از سفری که برای رسیدن به هدفتان پیش رو دارید، لذت ببرید. در طول راه، به خود پاداش بدهید و وقتی به آن رسیدید پاداشی بسیار بزرگ برای خود در نظر بگیرید. به دیگران کمک کنید تا از آن لذت ببرند. بخشنده باشید. برای بهبود زندگی دیگران از رؤیایتان استفاده کنید. بعد به مرحله‌ی اول بازگردید و رؤیایی بزرگ‌تر را آغاز کنید.

منبع: مجله‌ي Success/25  March /2014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *